Iklan Nuffnang

8.10.10

Home » » Rumah Dara

Rumah Dara

Share
Cerita seram ganas dari Indonesia iaitu Rumah Dara memang best dan mantap aku leh katakan. Filem bergenre Action-Thriller ni telah mendapat banyak anugerah dalam dan luar negara. Kalau korang nak tengok Cerita Rumah Dara ni, aku ada sediakan link download cerita tersebut di bawah.

Berikut sinopsis Rumah Dara. Sumber : www.rumahdara.com

Rumah dara mengisahkan suatu malam yang paling mencekamkan bagi 6 orang sahabatPada suatu malam, Adjie dan Astrid, pasangan suami isteri muda yang baru saja diberkati seorang bayi lelaki bernama Nico pergi ke Bandung bersama 3 teman baiknya, iaitu Jimmy, Eko dan Alam.

Perjalanan ke Bandung ini sebenarnya merupakan sebuah usaha terakhir Adjie untuk berpamitan dengan adik nya ; Ladya. Kedua kakak-beradik ini sudah lama tak berhubungan lagi sejak kematian orang tua mereka, dan besoknya Adjie dan keluarganya akan terbang ke Australia untuk memulai hidup baru disana.

Pada mulanya pertemuan ini tak berlangsung dengan mulus, Ladya seorang pemberontak mempunyai sikap yang bertolak-belakang dengan Adjie yang orangnya dewasa dan kalem, tetapi atas bujukan Astrid, Ladya akhirnya mengalah dan dengan sungkan ikut bersama yang lain, mengantar Adjie dan keluarga ke Airport.

Perjalanan mereka terhenti ketika seorang perempuan berkulit pucat yang cantik menghampiri mereka, terlihat cemas dan linglung, gadis cantik ini mengiba ke keenam teman itu, Nama saya Maya, dan saya baru saja dirampok.

Sesampai di rumah Maya, bertemulah mereka dengan seorang perempuan anggun dan misterius bernama Dara.

Disinilah kebaikan hati dan maksud baik menjadi awal bencana di hari yang kelam ini, tak menyadari bahwa keputusan mereka untuk mengantar Maya pulang akan menjadi sebuah katalis berdarah yang pernah di alami dalam hidup mereka.

Sekumpulan teman ini terjebak dalam sebuah situasi dimana satu-persatu dari mereka mulai dibantai secara sistematis, dan pada puncaknya, Dara akan melakukan apa saja untuk merebut Nico, bayi Adjie dari tangan kedua orang-tua nya.

Tanpa mengetahui apa sebab dari kekejaman dan kematian yang terjadi disekitar mereka, enam orang harus berjuang untuk kabur dari para penghuni rumah yang sepertinya memang dilahirkan untuk membunuh.

Siapakah Dara dan para penghuni rumah itu ? akankah ada harapan untuk selamat bila keluar dari rumah itu saja tampak mustahil, tak ada yang mampu menduga, tak ada yang siap, dan tak ada yang selamat..

Malam itu, semuanya tak akan baik-baik saja.


DOWNLOAD LINK RUMAH DARA

No comments:

Post a Comment